Dari pats
Life hacks, meistarklases, noderīgi padomi, receptes.
mājas » Elektronika » “Nulle” un “zeme”: kāda ir būtiskā atšķirība?

Vēsturiski ir sagadījies, ka Krievijas Federācijā, kā arī pierobežas valstīs tiek izmantots zemējuma princips, kad neitrālais vadītājs ir savienots ar zemējuma cilpu. Daudziem var rasties “likumīgs” jautājums: ja viņi saskaras viens ar otru, tad kāpēc vilkt tik daudz vadu - pietiek ar dubulto vadu (fāze un nulles līnija) un būs iespējams iezemēt caur nulli. vads! Taču šāds jautājuma formulējums slēpj vienu tehnisku niansi, kas šo risinājumu pārvērš ne tikai par nederīgu rotaļlietu, bet atsevišķos gadījumos par visai bīstamu nodarbošanos.

Nulle un zeme - kāda ir būtiskā atšķirība?

Tiem, kas ir nepacietīgi un kuriem patīk “ielūkoties atbildē”, es a priori pateikšu “noslēpumu” – pamatideja ir vieta, kur neitrālais vads ir savienots ar zemi. Iespēja pievienot tos tieši kontaktligzdas iekšpusē, savienojot zemējuma vadītāju (dzeltenzaļo vadu) ar neitrālo vadītāju (zilu vadu), nebūs pareiza. Šāda zemējuma shēma būs pretrunā ar PUE prasībām. Rezultātā cilvēki nebūs pasargāti no elektriskās strāvas trieciena, turklāt tiks pievienotas vēl vairāk drošības problēmu.

PUE bez jebkādām iespējām skaidri norāda, kādam jābūt zemējuma vadītājam. Tam jābūt nepārtrauktam vadam, bez atvienošanas elementiem - relejiem, drošinātājiem, slēdžiem un arī, piemēram, atvienojot elektrības kontaktdakšu no kontaktligzdas.

Ja šī PEU noteiktā pamatprasība tiek pārkāpta, zemējums no drošas personas aizsardzības pret elektrošoku pārvēršas par bezjēdzīgu izdomājumu. Bet problēmas, kā māca teorija un prakse, ar to nebeidzas! Ja tomēr mēģināsiet neitrālajam vadam piešķirt zemējuma funkcijas, tad iespējams, ka ledusskapja, mikroviļņu krāsns vai citas sadzīves tehnikas korpuss tiks pieslēgts strāvai. Tas izskaidrojams ar to, ka pa neitrālo vadu plūst elektriskā strāva ar atbilstošu sprieguma kritumu, kura lielumu var noteikt, reizinot strāvas stiprumu ar vadītāja pretestību intervālā starp izmērīto vietu un patieso zemējuma punktu. Turklāt šāda sprieguma lielumu var raksturot ar desmitiem voltu, tas ir, tas var būt bīstams cilvēkiem (pie robežas - letāls!).

Nulle un zeme - kāda ir būtiskā atšķirība?

Atliek apkopot dažus rezultātus un likt uzsvaru. Kāda ir būtiskā atšķirība starp “nulle” un “zeme”? Fakts ir tāds, ka strāva plūst caur neitrālu vadu, un tam ir pievienoti slēdži, tie paši ievades automātiskie slēdži. Tas ir, ja mēs vēlamies, lai “zeme” būtu nepārtrauktas vēnas veidā, mums ir:

  • daudzstāvu daudzdzīvokļu ēkās: pieslēgt pie speciāla zemējuma vadītāja elektriskajā tunelī;
  • individuālai dzīvojamai kotedžai: pieslēguma vietai jābūt ieejas ķēdes pārtraucējam, precīzāk, tā neitrālajam vadam pie ieejas, kas iet pa gaisu vai pazemes kabeli no mājai tuvākā pazeminošā transformatora un šķērsgriezuma no nulles stieples jābūt vismaz desmit kvadrātmilimetriem vara stieplei un 16 mm2 – alumīnija serdei (skatīt atbilstošo punktu PUE).

Jebkuru citu vietu aiz ievadmašīnas nevar izmantot kā “zemi”, tāpēc par tādu nevar uzskatīt neko, sākot no pie mājas apraktām metāla sagatavēm līdz pašam elektrības paneļa korpusam.

Nekad neaizmirstiet par PES noteiktajiem noteikumiem. Pēc viņu domām, jums jāvadās pēc elementāra, bet patiesa noteikuma: ja neesat pārliecināts, ka šis konkrētais vads ir "zemēts", jums nevajadzētu pievienot tam neko, izņemot 30 mA atlikušās strāvas ierīci (RCD), kas darbojas uzreiz. , atšķirībā no ķēdes pārtraucēja. Kā zināms, Dievs sargā tos, kas ir piesardzīgi!

Atgriezies
komentēt
  • tauriņšsmaidītsmejotiessarktsmaidiņšatslābināts atslābinātssmieties
    sirds_aciskissing_heartskūpstās_aizvērtas_acispietvīkusiatvieglotsapmierinātspasmīn
    ar aciiestrēdzis_ārpus mēles_aciiestrēdzis_ārpus mēles_aizvērtas_acissmīnotskūpstotiesiestrēdzis_mēleguļot
    uztrauciessaraucot pierinomocītsatvērta_mutegrimasēapjucisapklususi
    neizteiksmīgsneuzjautrinātssviedri_smaidssviedrivīlies_atvieglotsnogurispasīvs
    vīlušiesapmulsisbailīgsauksti sviedrineatlaidīgiraudātšņukstēt
    priekspārsteigtskliedziensnogurusi_sejadusmīgsniknumstriumfs
    miegainsnammaskasaulesbrillesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neitrāla_sejanav_mutesnevainīgs
5+divi=
Komentāri (149)
  1. Nikolajs.
    #1 Nikolajs. Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 15:57
    17
    Ir pēdējais laiks aizmirst, kas ir zemējums un zemējums. Mūsdienu mājas tiek barotas ar vienu vadu. Citiem vārdiem sakot, no paneļa mājā ienāk tikai fāze. Un neitrālie vadi iziet no dzīvokļa panelī un tiek uzkarināti uz neitrālā gabala, kas "sēžas" uz galvenā kabeļa neitrālā vada, un tas savukārt tiek piekārts uz zemējuma skrūves. Visi. Ne par ko citu nav jādomā. Tas tiek darīts, lai novērstu elektriskās enerģijas nozagšanu, vadot zemējuma kopni atsevišķi no galvenās ķēdes.
    Bet pat šo triku var apiet un uzstādot “savu” zemējuma autobusu, “uzkarinot visas vajadzības no saviem patērētājiem. Bet kā to izdarīt ir gandrīz neiespējami. Būs jāizliek visi neitrālie vadi, jāliek jauni, “savējie”.
    1. Jevgens
      #2 Jevgens Viesi 2019. gada 6. janvāris 19:51
      51
      "Ir pēdējais laiks aizmirst, kas ir zemējums un zemējums," ko jūs pat teicāt?

      ir zemējums un ir zemējums, un beidzot šajā rakstā ir rakstīts vairāk muļķības, kas kaut ko izskaidro.
      Teikšu īsi, nulle vienmēr ir iezemēta, vecās mājās iezemēta apakšstacijā un tādās mājās nav, jo vienmēr uz visu taupīja “lokšķere”, žēl viņam bija arī pagarināt zemējuma vads pie ieejas visos dzīvokļos, bet tagad vienkāršākā shēma ir tāda nulle ir iezemēta jau sadales iekārtā pie ieejas un no tā tiek izvilkts atsevišķs zemējums. Un visiem jau sen vajadzētu pāriet uz šo sistēmu!!! tikai, kā parasti, sasodītā ekonomika neļauj visiem cilvēkiem normāli lietot ievesto sadzīves tehniku, jo vienmēr vajag!! vajag zemi!! , un pa pusei esam Padomju Savienībā, bet baudām Rietumu civilizācijas priekšrocības.
      1. gogols
        #3 gogols Viesi 2019. gada 7. janvārī plkst. 14:50
        31
        Cienījamie!Mēs esam izbaudījuši civilizācijas priekšrocības. līdz 19. gadsimta vidum.. Un tagad mēs plūcam netiklības un pilnīgas cilvēces degradācijas augļus.
        1. Jurijs
          #4 Jurijs Viesi 2023. gada 7. jūlijs plkst. 12:57
          1
          Un tad bija kodolkarš? smaidīt
      2. Boriss
        #5 Boriss Viesi 2019. gada 9. janvāris 10:55
        17
        Kad mums bija RCD? Kopš tā laika ir radusies nepieciešamība pēc trešā vada. Šie ir 90. gadi. Trešā vada neesamība nav “padomju” ietaupījums, tā ir teorētiski nepieņemama krāsainā metāla izšķērdēšana. Kādiem nolūkiem bija vajadzīgs 3. vads? Vai jūs domājat, ka visur pasaulē ir stingri pamatota neitrāla? Un ja lineāri 220, bet trīsstūrī? Amerikas Savienotajās Valstīs kopumā mājsaimniecību sektorā pārtika nāk no “cūku” zīmola, un tā ir bijusi jau ilgu laiku. Varat mēģināt strādāt ar Japānā vai ASV izmantotajām sadzīves ierīcēm, it īpaši, ja tās tiek darbinātas no vienas un tās pašas “cūkas” viduspunkta.
      3. RRR
        #6 RRR Viesi 2019. gada 9. janvāris 13:59
        12
        Jūs rakstāt muļķības, nesaprotot problēmas būtību. Nemaldiniet cilvēkus
      4. Krokodils
        #7 Krokodils Viesi 2019. gada 13. janvāris 03:32
        43
        Putekļu panna ir labs līdzeklis atkritumu savākšanai. Diemžēl es nevaru iedomāties, kāda veida putekļu slotiņa jums ir nepieciešama, lai noņemtu atkritumus no galvas.
    2. manolis
      #8 manolis Viesi 2019. gada 6. janvāris 20:49
      2
      Paņem plusu no vairoga un neņem iekšā mājā bet mīnas ar ze
      1. Viesis Vlads
        #9 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:28
        24
        Vēl viens “amatnieks”, kura māja tiek darbināta ar pastāvīgu spriegumu. Pluss un mīnuss līdzstrāvas ķēdēs. Mājā ir maiņstrāva. Nulle un fāze.
        1. SlOPS
          #10 SlOPS Viesi 2019. gada 14. janvāris 18:53
          6
          Mājā ir maiņstrāva, 3 fāzes ar nobīdi 120 grādu leņķī (kopā 380 volti) un centrā ir nulle, kas būtībā ir plūsmas kopne. Atšķirība starp šo kopni un jebkuru no fāzēm dod 220 (230) voltus.
      2. Vladimirs
        #11 Vladimirs Viesi 2019. gada 15. janvāris 11:09
        1
        Nu tu....ak, kāds blīvs!
      3. vano55
        #12 vano55 Viesi 2019. gada 1. marts plkst. 20:35
        3
        Kur jūs atradāt (+) AC?
    3. Mitja
      #13 Mitja Viesi 2019. gada 10. janvāris 15:39
      15
      PUE nerūp finanses - tas nav viņa mērķis, bet gan viņa drošība. Tikai viens piemērs: Ja 0 saplīst, tad, kad zemējums ir īssavienojums, korpuss (piemēram, ledusskapis) ir zem sprieguma ne vairāk vai mazāk par 220V!!!
      1. Andronus
        #14 Andronus Viesi 2019. gada 13. janvāris 20:10
        1
        Spriegums ir potenciālā starpība vadītāja galos, un patērētāja (ledusskapja) pretestības dēļ starpība tiek samazināta, un izeja uz korpusu nebūs lielāka par 100 voltiem.
        1. Viesis Aleksandrs
          #15 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 23. janvāris 00:27
          8
          Lai izmestu slidas, pietiek ar 100 V
      2. viens
        #16 viens Viesi 2019. gada 21. janvārī plkst. 15:00
        7
        Draugs, lai ledusskapja korpuss saņemtu strāvu, vispirms ir jānovada šis spriegums uz korpusu vai jāizlaužas cauri izolācijai un jāpievieno kompresora motors tik gudri, lai bojājums nonāktu korpusā.
      3. Atzīmēt
        #17 Atzīmēt Viesi 2019. gada 7. marts plkst. 23:12
        0
        Tieši PUE ir norādīts, ka ledusskapja korpusam (elektriskai ierīcei ar dubultu izolāciju) nav nepieciešams zemējums.
    4. Viesis Mihails
      #18 Viesis Mihails Viesi 2019. gada 12. janvārī plkst. 17:50
      7
      lai zagtu kā tu ieteici, jāatver skaitītāja zīmogs un jāsamaina 0 un fāze, un to ir viegli noteikt, jo skaitītājs stāvēs, ja nolemsi pārbīdīt fāzi un pagriezt skaitītāju pretējā virzienā, tad tas ir efektīvs tikai tīrā mehānikā. elektroniskās sistēmas, kas ir vai nu optroni, vai halles sensori uz cilindra griešanās virziena kopumā
    5. Ruslans
      #19 Ruslans Viesi 2019. gada 26. janvāris 11:39
      4
      Nikolaj, tu nepārprotami neesi eksperts elektroenerģētikā, tāpēc, lūdzu, netaisi muti un nemaldina parastos cilvēkus!
    6. Viesis Aleksejs
      #20 Viesis Aleksejs Viesi 2019. gada 2. marts plkst. 23:31
      4
      Ja jūs neko nezināt par elektrotehniku, tad nerakstiet neko, jo ar savām muļķībām jūs pakļaujat cilvēkus nāvējošām briesmām. Vajadzēja rakstīt tā - “no paneļa mājā ienāk tikai fāze”!
      Tālākais ir tikai pilnīgas muļķības. Daudzdzīvokļu mājā stāvvadā ir ielikti trīs fāžu vadi, viens neitrāls, viens zemējums. ISU (ievades sadales ierīcē) neitrālis un zemējums ir savienoti ar dažādām kopnēm, starp kurām ir ievietots džemperis (!), jo nullei pie ieejas ir atkārtoti jāiezemē, kas tiek darīts, pieslēdzot lokālo zemējuma cilpu. no ēkas uz zemējuma autobusu. Privātmājām princips ir vienāds: nulle pie ieejas ir atkārtoti jāsazemē, t.i. pieslēgts vietējai (attiecīgai mājai) zemējuma ķēdei, sākot no šī punkta, visos ķēdes posmos ir stingri jāatdala neitrālie darba un aizsargvadi.
    7. Jevgeņijs Pavlovs
      #21 Jevgeņijs Pavlovs Viesi 2020. gada 15. septembris, 16:07
      4
      Es saprotu, ka jūs kā elektriķis strādājāt ar vienfāzes iekārtām, jūsu līmenis aprobežojas ar elektroierīču uzstādīšanu dzīvokļos. Ja ņemat trīsfāzu tīklu un lieljaudas slodzi ar strāvu virs 100 A, tad jums noteikti būs nepieciešama godīga zeme. Tas ir nepieciešams arī tad, ja jums ir nepieciešams reāls O jutīgu ierīču barošanas blokiem. Tam nav piemērots neitrāls, kuru var uztaisīt visādi un neveikli un kurā var būt potenciāls, jo īpaši tāpēc, ka pa ceļam var būt visādi savienojumi (termināli, pagriezieni utt.), var negaidīti radīt problēmas un būt ar augstu pretestību.Tieši pārsteigumu novēršanai, lielas strāvas pārlaišanai, pilnīgai nulles un garantēti zemas pretestības nodrošināšanai, kā arī liela skaita starpsavienojuma punktu trūkumam tiek veikta zemējums. Un tas ir ļoti svarīgi kritiskā (precīzā, jaudīgā utt.) aprīkojumā. Lai pieslēgtu spuldzīti, var iztikt bez zemējuma, bet trīsfāzu barošanas avotam ar precīzu signāla formas/frekvences/fāzes/amplitūdas vadību neiztikt bez zemējuma.
  2. Egors
    #22 Egors Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 18:28
    79
    Autors cenšas atklāt tēmu, par kuru viņam nav ne jausmas. Viņš atsaucas uz PUE, bet viņš, šķiet, nav tos pētījis. Nav ne jausmas, kāda ir atšķirība starp zemējumu un zemējumu. Kur tiek izmantots zemējums un kur tiek izmantots zemējums? Vispār autoram ir bardaks galvā, viņš paņēma tēmu, kurā viņš nav kompetents.
    1. JURIČS
      #23 JURIČS Viesi 2019. gada 8. janvāris 21:49
      11
      5+. Pilnīgi piekrītu.
    2. Semjons
      #24 Semjons Viesi 2019. gada 9. janvāris 10:05
      9
      Pilnīgi piekrītu. Raksta autors nesaprata tēmu. Vispār tādas lietas, īpaši tās, kas saistītas ar elektrību, būtu jāraksta cilvēkiem ar tehnisko izglītību.
      1. Viesis Aleksandrs
        #25 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 9. janvāris 19:44
        9
        Arī augstākā izglītība savā specialitātē ne vienmēr dod tiesības paust savu viedokli. Mūsu uzņēmumā bija elektrības nodaļas vadītājs, kurš ļoti lepojās, ka piedalījies kaut kādas Irānas atomelektrostacijas būvniecībā (nevis celtniecībā, bet šķiet, nodošanā ekspluatācijā). Tātad viņš nebija dzirdējis, ka pastāv jēdziens “pieskāriena spriegums”, bet šis jēdziens ir vai nu PTB, vai Elektroinstalācijas noteikumos kaut kur līdzās jēdzienam “pakāpiena spriegums”. Un tas strādāja labi. Un mana sieva, Maskavas Augstākās tehniskās universitātes absolvente.Baumanis, ieguvis elektroinženiera kvalifikāciju, rakstot diplomu, aprēķināju kaut ko līdzīgu zemējuma ierīces pretestībai. Bet viņa pēc pāris gadiem diez vai to varēja izskaidrot, bet viņa pacēlās līdz vadošās inženieres amatam pētniecības institūtā. Tāpēc jums nemaz nav jāzina daudzas lietas. Tas tikai jādara saskaņā ar projektu, un dizaineriem ir jāzina noteikumi un tie jāievēro.
        1. Ruslans
          #26 Ruslans Viesi 2019. gada 26. janvāris 11:47
          3
          Augsts amats ne vienmēr ir zināšanu un inteliģences rādītājs – paldies, ka to apstiprinājāt, izmantojot sava priekšnieka un savas sievas piemēru!
  3. Pāvels Petrovičs
    #27 Pāvels Petrovičs Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 18:32
    40
    Puiši. Un tam, kas rakstīja šo rakstu, un daudziem komentētājiem nav ne jausmas, par ko viņi raksta. Vispirms jābūt vismaz III grupas elektrodrošības sertifikātam, tad kaut ko rakstiet. Citu jēdzienu elektrotehnikā un elektrodrošībā nav kā vien tie, kas rakstīti noteikumos!!!
  4. sanek
    #28 sanek Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 18:44
    5
    tas viss ir forši, protams, drošība ir liela lieta, bet nedomājiet, ka mūsu vectēvi bija stulbāki par mums, pat tagad lielākajā daļā privātmāju nav īstas nulles, tas ir savienots ar nullēm pirmajā balstā ;ienāk mājā pa diviem vadiem;kāds tas par zemējumu?tikai skaisti vārdi par to kā visam vajadzētu būt mūsu valstī
  5. Gregorijs
    #29 Gregorijs Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 18:45
    2
    Es nesaprotu vienu lietu, strāva ir mainīga, tas ir, nullei un fāzei ir jāmainās vietām. Tas ir, ja strāva patiešām plūst, tad vienā virzienā, tad otrā. Un nulle nemaz nav nulle 1/25 sek. Ko es saprotu nepareizi?
    1. Viesis Aleksejs
      #30 Viesis Aleksejs Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 21:20
      11
      Jūs to nesaprotat nepareizi. Vietām tur neviens nemainās. Nulle ir nulle, un otrā vada (fāzes) sprieguma līmenis mainās attiecībā pret nulli. Dažreiz vairāk no viņa, dažreiz mazāk.Nu, tas ir tik vienkārši.
      1. Den Kol
        #31 Den Kol Viesi 2019. gada 8. janvāris 00:39
        0
        Neko nevar saprast.
        1. Viesis Vladimirs
          #32 Viesis Vladimirs Viesi 2019. gada 15. janvāris 11:16
          4
          Nu, piemēram, glāze, mēs uzskatām, ka apakšā ir nulle, augšējā griezumā ir max spriegums, es joprojām nevaru smieties... ņirgāties par taviem stulbajiem jautājumiem ir dievišķa lieta
      2. Viesis Vlads
        #33 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:35
        2
        Kāds sprieguma līmenis mainās? Paņemiet voltmetru un izmēriet. No nulles līdz fāzei 220 volti, starp jebkurām divām fāzēm 380 volti. Nerunā muļķības.
        1. Viesis Vladimirs
          #34 Viesis Vladimirs Viesi 2019. gada 9. janvāris 14:02
          3
          GGGG. Amplitūdas vērtība pazūd, kad tā mainās. Un tas nav 220 vai 380 V. Bet tas darbojas, jā, tāpat kā es teicu, tas ir gandrīz tāds.
        2. Viesis Aleksandrs
          #35 Viesis Aleksandrs Viesi 2019. gada 13. janvāris 20:08
          3
          Ko darīt, ja voltmetra vietā ņemtu osciloskopu?
        3. Andronus
          #36 Andronus Viesi 2019. gada 13. janvāris 20:15
          1
          Jā, mainās nevis spriegums, bet gan potenciāls
    2. Viesis Vlads
      #37 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:33
      10
      Maiņstrāvā))) fāze un nulle nemainās vietām, bet fāze seko sinusoīdam ar svārstību frekvenci 50 reizes sekundē. Kāda ir dzirdamās strāvas frekvence? Norādīts hercos. Mūsu tīklā mums ir 50 Hz frekvence un 220 voltu spriegums; ASV un Eiropā mums ir 60 Hz frekvence un 127 voltu spriegums.
      1. Nikolajs Polozoks
        #38 Nikolajs Polozoks Viesi 2019. gada 9. janvāris 09:19
        2
        ASV ligzdas ir 110V 60 Hz, bet Eiropā tās ir 230V 60 Hz.
      2. Andrejs
        #39 Andrejs Viesi 2019. gada 9. janvāris 22:32
        2
        PAR! Šis ir saprātīgs komentārs, nevis bla bla, kaut kur tuvu patiesajam)
    3. Viesis Sergejs
      #40 Viesis Sergejs Viesi 2019. gada 14. janvāris 00:10
      2
      Ja ir tikai divi vadi, tad pareizi saproti, turp un atpakaļ katru sekundi 50 reizes, un nav virziena, vadi ir vienādi. Bet patiesībā ir trešais vadītājs - zeme (nu vai ķermeņa statiskā kapacitāte) un attiecībā pret to nulle vienmēr ir nulle, un fāze ir mainīgs spriegums.
  6. Viesis Sergejs
    #41 Viesis Sergejs Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 18:49
    3
    Komutācijas barošanas blokos, jo īpaši datoros, izmantojot eiro ligzdas, sprieguma dalīšanu veic kondensatori, kuru viduspunkts ir savienots ar zemi, bet pašiem kondensatoriem pa tiltu tiek piegādāts 220. Vai tas būs pareizi ja uz vienas puses dalītāja spriegumi ir sadalīti starp nulli un zemi, kas principā ir vienāds ar 0 un tikai tad, kad fāzes ir nelīdzsvarotas, sasniedz vairākus voltus. un uz otra pleca - viss pārējais ir no 314V?
    1. Viesis Vlads
      #42 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:38
      12
      Kondensators NEKAD NEKAD nedalīja spriegumu. No kurienes jūs to visu ņemat? Kondensatori ir paredzēti, lai izlīdzinātu pulsāciju barošanas avotā.
      1. RRR
        #43 RRR Viesi 2019. gada 9. janvārī plkst. 14:01
        8
        Un, protams, jūs neesat dzirdējuši par kapacitatīvo sprieguma dalītāju
      2. Andrejs
        #44 Andrejs Viesi 2019. gada 9. janvāris 22:35
        0
        Precīza un pareiza atbilde) Manuprāt, tas draugs bija “nedaudz neizpratnē” par barošanas blokiem.
  7. Ivans Gennadijevičs Gordienko
    #45 Ivans Gennadijevičs Gordienko Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 19:04
    12
    Hmm, elektriķi ir savākušies! Izpētiet PUE un rūpīgi izpētiet, kāpēc ir nepieciešams aizsargājošs zemējums! Ir pienācis laiks apglabāt TN-S metodi jau sen
    1. Viesis Vlads
      #46 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:39
      3
      TN-S-C ir izmantots tik ilgi
    2. Viesis Viktors
      #47 Viesis Viktors Viesi 2019. gada 9. janvāris 06:33
      7
      Dārgais, vai jūs neko neesat sajaucis, TN-S? Varbūt TN-C?
  8. Viesis Sergejs
    #48 Viesis Sergejs Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 19:14
    3
    spriežot pēc tavas diagrammas, kas tev traucē paņemt zemi ouzo priekšā vai ievadkontaktu ar ouzo, plūst viens?)))) vai nu es esmu muļķis, vai slēpes neiet uz asfalta
    1. Viesis Alekss
      #49 Viesis Alekss Viesi 2019. gada 11. janvāris 14:09
      18
      Nepieredzes dēļ (es tikko biju sācis strādāt par elektriķi) to darīju tālajā 2004. gadā. Un viņš gandrīz nodedzināja pats savu dzīvokli. Šī bilde joprojām ir manu acu priekšā, lai gan ir pagājuši tik daudzi gadi...
      Pēc tam dzīvojām vecā ēkā, celta 30. gados (koka māja, iekšpuse apmesta). Un mums bija parastie sastrēgumi (pareizāk sakot, viens katrā “fāzē”). Toreiz jau pusotru gadu strādāju par elektriķi, domāju, ka zinu un varu visu, “es esmu ģēnijs” un viss. Es nolēmu virtuvē uzstādīt “Eiropas rozetes” un vienlaikus nomainīt automātisko mašīnu kontaktdakšas un uzstādīt RCD (jo vienlaikus ar vadu nomaiņu virtuvē mēs aprīkojām dušu ar plūstošu ūdeni sildītājs (tiem, kas nezina, tajās vecajās mājās ir līdzīgas "civilizācijas svētības" nekad nav bijušas, viņi paši "visu pabeidza")). Nu uzliku RCD, automātus, sadalīju vadus virtuvē un istabās... Zemējuma vadu no “Euro rozetēm” un caurplūdes ūdens sildītāju novietoju pie RCD ieejas, zem viena spailes ar neitrālais vads no skaitītāja. Un “uzticamības labad” zem tās pašas spailes noliku (sasodīts, tagad man ir smieklīgi, ko rakstu un no tā, ka toreiz biju “nožogots”) 1,5 “kvadrātu” vītā pāra vadu un savienoju plkst. otrs gals ar... apsildes bateriju virtuvē, un pat pielikts dušas paliktnis. Es pārbaudīju RCD funkcionalitāti ar “testa lampu” (lampas noplūdes strāva bija pietiekama), attiecībā uz akumulatoru, karteri un “fāzi”, RCD darbojās pareizi, “visi bija priecīgi, visi “smējās” ... Tieši līdz brīdim, kad "satricināja pērkons": mūsu pilsētas rajonā bija vardarbīgs celtniecība, visas vecās mājas tika nojauktas (arī manējās pēc kāda laika), teritoriju sāka pārbūvēt, jaunas augstceltnes, viss. Un kādu sestdienas vakaru celtniekiem izdevās pārgriezt kabeli, kas mūsu mājā baroja no transformatoru apakšstacijas. Atbrauca viņu brigadieris ar čaklu strādnieku brigādi, viņi visus mierināja, ka tagad mājas pagaidu būvlaukums tiks pamests, un darbdienās kopā ar tīkla darbiniekiem visu atjaunos.Atvienojām bojāto kabeli no mūsu mājas ievadskapja, pieslēdzām savējo, barojām no būvlaukuma... Bet, acīmredzot, mūsu pagaidu šķūnīša šķērsgriezums tika izvēlēts nepareizi. Lai arī māja veca, ar 8 dzīvokļiem, visiem moderns aprīkojums, slodze pieklājīga... Mēs tajā brīdī smēķējām virtuvē. Vispirms iedegās gaisma. Trīs sekundes. Pēc tam uz brīdi notika iegrimšana, ka lampas knapi dega. Pēc tam viņi vēl dažas sekundes ļoti spoži mirgoja un nodzisa, un no mūsu koridora atskanēja šausmīgs trieciens. Mēs lecam ārā un redzam, kā mūsu lete liesmo ar atklātu liesmu, bet tas nav pārāk slikti! Un virs letes ir starpstāvs (koka), apkārt sausas vecās tapetes, blakus pa labi svaigi krāsots ārdurvju korpuss... Un tas viss jau laiza uguni, un ir daudz dūmi visā dzīvoklī. Burtiski dažu sekunžu laikā... Ja mēs tajā brīdī nebūtu bijuši mājās, ambu būtu saņēmusi visa māja, ne tikai mēs. Viņi visu piepildīja ar ūdeni no tējkannas un krūzēm, izskrēja uz ielas, kliedza celtniekiem, lai vēl neko neslēdz. Visi šokā, kas pie velna...!?.. Atskrēja brigadieris... Izvēdinājām dzīvokli no dūmiem, ejam mājās... Tas mans vads, kas gāja uz apkures radiatoru un dušas paliktni ar zeme vienkārši izkusa visā garumā... Atvēru dūmakaino plastmasas kasti, kur stāvēja RCD ar ložmetējiem, viss bija apdedzis, bet likās, ka dzīvs. Es izmetu visus “zemes” vadus no RCD ieejas meistara uzraudzībā, kuram bija aizdomas, ka mēs zogam elektrību (lai gan tas tā nebija, jo tā bija “aaa, potenciāla izlīdzināšana veikta caur ...” )... Celtnieki vilka kabeli ar lielāka šķērsgriezuma vadītājiem un baroja māju, bez starpgadījumiem. Kad šoks pārgāja, nāca kļūdas atziņa.Viltība ir tāda, ka daudzi aizmirst (arī es tajā brīdī), ka mūsu valstī dzīvojamo māju sektoru (un ne tikai) darbina trīs fāzes, izmantojot nulles vadu. Un, ja slodze pāri fāzēm nav vienmērīga (un dzīvojamajā sektorā tas vienmēr notiek), tad strāva sāk plūst neitrālajā vadā un spriegums lec (es to izskaidroju vienkārši) - pārslogotā fāzē. spriegums nokrīt, nepietiekami noslogotā fāzē, gluži pretēji, tas lec (rodas fāzes nelīdzsvarotība). Un, ja neitrālajam vadam ir slikts kontakts ar neitrāli, vai vājš šķērsgriezums, tad pie labas slodzes tas izdeg... kas beigu beigās notika: vispirms (pēc celtnieku domām) izdega to nulle un pēc tam pāris sekundes tas izlauzās uz manējo dzīvoklī, jo visiem astoņiem dzīvokļiem, ieskaitot manējo, neitrālais vads bija mans “plānais” vads, kas savienots ar apkures bateriju un savienots ar RCD ieeju... Tāpēc, biedri, mācīties no citu cilvēku kļūdām. Tās var kļūt (nedod Dievs!) liktenīgas...
      Tagad jau ilgāku laiku dzīvojam jaunbūvē, kad ievācāmies, pārtaisīju dzīvokļa komunālo remontu līdz ar elektrību un dzīvokļa panelī uzstādīju sprieguma releju (UVR), kas jau ir ietaupījis. mūs no pārsprieguma vairāk nekā vienu reizi. Daudzi cilvēki ir pārsteigti - kāpēc jums ir nepieciešams UZM jaunbūvē, jo visa elektroinstalācija ir moderna un jauna? Atkal kļūda! Jā, man viss ir jauns. Un mājai pieslēgta TP, celta 80. gados. Un visa energoapgādes sistēma vienmēr ir jāaplūko kopumā, “no sākuma līdz beigām”, kā vienots veselums. Un, ja kāda šī “vienotā veseluma” vieta ir “šaura”, tad labāk to nospēlēt, lai vēlāk nebūtu mokoši sāpīgi, jo īpaši tāpēc, ka, kā jau rakstīju iepriekš, UZM ir strādājis ne reizi vien.Un kaimiņu jaunceltnē, veicot metināšanas darbus vienā no dzīvokļiem, viena stāvvada nulle tiešām izdega (nezinu precīzas detaļas), un mūsu apsaimniekošanas uzņēmums saņēma daudzas prasības no īpašniekiem. dzīvokļu ar sadegušo tehniku...
      1. viens
        #50 viens Viesi 2019. gada 21. janvāris 15:05
        3
        lai sašķobītu elektrostacijas ģeneratora radītās fāzes, jānolaiž slodze ap 10% no saražotās jaudas... kāda tehnika bija tavā mājā, hiperraktuvju ferma vai kaut ko?
      2. viesis
        #51 viesis Viesi 2019. gada 25. janvārī plkst. 15:40
        5
        Pabeidzu lasīt, man nebija slinkums. Ļevs Tolstojs un Fjodors Mihailovičs Dostojevskis atpūšas malā
      3. Valdemārs
        #52 Valdemārs Viesi 2023. gada 22. aprīlī plkst. 13:22
        0
        Tu izdedzis, jo “elektriķi” sajauca F un 0 ievadus, proti, fāze gāja pa vadiem par 0, kur nelika mašīnas un neitralizēja vadus ar baterijām un visādiem metāla stāvvadiem. (ļoti liela kļūda). Un visi šie vadi vienkārši izdeguši, tie fāze-zemējums-0 karātu.
  9. Viesis Vladimirs
    #53 Viesis Vladimirs Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 19:41
    14
    Labāk uzrakstītu, ja tik gudri, kā atšķirt neitrālo vadu no zemējuma vadu trīsdzīslu kabelī, kur visiem serdeņiem ir vienāda izolācijas krāsa.Tās tika liktas 80. gadu sākumā daudzdzīvokļu mājās elektr. krāsnis
    1. Viesis Sergejs
      #54 Viesis Sergejs Viesi 2019. gada 14. janvāris 00:16
      3
      Mums jāatrod, kur ir piestiprināta otrā aste. Vai arī atslēgt elektrību mājā - zemējums nav pārrauts ar slēdzi, tāpēc pie nulles būs nelieli traucējumi, bet zemes līmenī to nebūs.
  10. Vaik
    #55 Vaik Viesi 2019. gada 6. janvārī plkst. 19:47
    6
    0,4 kV TĪKLS ar stabili iezemētu neitrālu. Nav atšķirības, zeme, nulle. Nemaldiniet cilvēkus
    1. Viesis Vlads
      #56 Viesis Vlads Viesi 2019. gada 9. janvāris 01:43
      6
      Ir atšķirība.Vai tikai tas, ka neitrāls ir stingri iezemēts? Kur nulle un zeme saplūst? Apakšstacijā vai ASU ieejas sadales panelī un kā pareizi rakstīts tajā pašā PUE 7.nodaļā, nulles darba un nulles aizsargvadu pārkombinēšana pa enerģijas sadali ir stingri AIZLIEGTA!!!

Pases vāks | Dari pats

Pastkarte "Lācis Bārnijs" | Dari pats

Kondensāta novēršana automašīnas lukturos

Kā ar savām rokām ātri marinēt makreli smaržīgā marinādē

«Dariet to pats - ar savām rokām» - vietne ar interesantiem mājās gatavotiem izstrādājumiem, kas izgatavoti no lūžņiem un priekšmetiem mājās. Soli pa solim meistarklases ar fotogrāfijām un aprakstiem, tehnoloģijām, dzīves hackiem – viss, kas vajadzīgs īstam meistaram vai vienkārši amatniekam rokdarbiem. Jebkuras sarežģītības amatniecība, liela virzienu un ideju izvēle radošumam.

Mēs iesakām lasīt

Veļas mašīnas kļūdu kodi